Wilt u met iets aan de slag gaan dat veel beter beklijft? Maak dan gebruik van het IKEA-effect!

Standaard-sales-methodieken kunnen zeer goed zijn; helaas beklijven ze vaak slecht na een training, opleiding of salesoptimalisatietraject. Hoe komt dit? Welnu, alles wat we zelf niet creëren, maar één-op-één overnemen van een ander, vinden we niet zo waardevol en we hebben er niet of nauwelijks binding mee. Daarom gebeurt zo vaak het volgende wanneer we aan de slag zijn gegaan met bijvoorbeeld SPIN Selling, Solution Selling, Miller Heiman, enzovoorts: 'We drinken een glas, we doen een plas en het wordt al snel weer zoals het was.'

Maar het kan ook anders...  Lees hier de samenvatting van het wetenschappelijke artikel of bekijk het filmpje van de wereldberoemde behavioral economist Dan Ariely.

U creëert uw ‘eigen’ salesmethodiek. 

In onze opleidingen en in-house sales optimalisatietrajecten kijken we samen met u naar wat u al in huis hebt en inspireren u de lacunes daar waar nodig aan te vullen. Met onze opleidingen, trainingen of advies reiken we u de 'ingrediënten' aan die zijn afgeleid uit wat de beste methodieken ter wereld zoal te bieden hebben. Samen met hedendaagse inzichten van ‘thought leaders’ en anderen geeft u ‘Your way of Selling®’ vorm. Uw eigen methodiek, die een stevige fundering vindt in universele principes. Tegelijkertijd is dit een methodiek waarmee u en uw mensen zich bij vertrouwd voelen, welke past bij uw en hun ervaring en vaardigheden terwijl u optimaal gebruik blijft maken van 'best practices' en ervaringen uit het verleden.

_yourwayofselling_stempel

'Your Way of Selling®' is uw eigen methodiek, die gebaseerd is op het beste wat er momenteel voorhanden is en waar u tot in lengte van dagen op kunt voortbouwen. Uw eigen methodiek die past bij uw organisatie, uw medewerkers en uw klanten. En omdat ze ‘eigen’ voelt, zal het de resultaten een ‘boost’ geven en zal het effect blijvend zijn.

Waar blijkt dit dan uit...

Onze favoriete vraag die wij anderen ook altijd stellen ... 

Kijkt u eens naar de uitgebreide lijst van organisaties die wij op deze wijze geholpen hebben, dit zijn organisaties van verschillende grotes; van start-up tot beursgenoteerde multinationals. Of kijkt u eens naar de aanbevelingen en opmerkingen van de vele salesprofessionals die wij met onze aanpak hielpen succesvoller te zijn; of het feit dat hét sales vakblad in Nederland 'SalesManagement' al jaren zoveel artikelen van ons publiceert.

Een ander feit is, dat wij mede op basis van deze aanpak, het beste internationaal geaccrediteerde post-hbo 'sales leadership' programma voor accountmanagers en sales managers in Europa hebben gecreëerd. Dit programma is het enige 'sales leadership' programma in heel Europa dat op basis van deze aanpak wereldwijd erkende registertitels oplevert. Een gevolg van de accreditatie door 's werelds grootste sales- & marketingassociatie: de SMEI. Het programma is momenteel te volgen bij de Sales Leadership Academy in samenwerking met de HAN University of Applied Siences.

Hoeveel bewijs hebt u nu nog nodig? Trek je de kookkunsten van een chef-kok in twijfel, terwijl hij een Michelin-ster heeft?