Sales leaders & professional de gelegenheid geven om 'True Excelence' te tonen!

Dat is waar wij voor staan en gaan...

Sinds dat de internationale sales opleidingsprogramma’s van de Sales Leadership Academy onder auspiciën van ’s werelds grootste Sales & Marketing ‘Certifying Body’ SMEI ook in Nederland te volgen zijn krijg ik regelmatig de twee vragen:

1.       “Wat is het verschil met andere salesopleidingen?”

2.       “Waarom zijn deze opleidingen beter?”

Ik ben blij met deze vragen, omdat het vreemd is dat andere opleidingen ook niet vergelijkbare standaards hanteren. Onderstaand vindt u de zeven zaken die eruit springen:

paarse-koe3
  1. In tegenstelling tot alle andere opleidingsinstituten in Nederland sleept een deelnemer bij ons een gerenommeerde internationale registertitel in de wacht. Dit betekend voor de deelnemers aan onze programma’s dat ze kunnen aantonen dat ze kenniscompetenties bezitten die voldoen aan de hoogste internationale standaards. Hiermee toont een professional aan dat hij of zij de kennis heeft om in elke salesorganisatie in binnen of buitenland, bij multinational of MKB-bedrijf te kunnen functioneren op professioneel niveau.

  2. Hogere eisen en uniforme toetsing garandeert uniforme kwaliteit. Registertitels kunnen alleen worden uitgegeven wanneer de toetsing uniform is. Alleen dan kan de buitenwacht zien welke kenniscompetenties een professional bezit en op welk niveau. Bij ons wordt iemand in Beijing op dezelfde wijze getoetst als iemand in de Verenigde Staten of Oude Pekelaar. Andere opleidingsinstituten toetsen ook, doch doen dit veelal door deelnemers te vragen een salesplan of scriptie te schrijven. Dit lijkt praktisch doch het is niet uniform. De persoonlijke bedrijfssituatie is te verschillend. Een salesplan schrijven voor een multinational of een MKB bedrijf vraagt om andere competenties. Een zesjes cultuur past niet bij professionals die ‘true excellence’ willen uitstralen. Alleen met een score van 75% of hoger krijgt een professional daarom pas zijn of haar salesregistertitel.

  3. De kerncompetenties die wij hanteren zijn gebaseerd op universele, internationale standaards. Saleskennis stopt niet bij onze landsgrenzen. Bedenk dat de meeste sales & marketinginzichten van buiten onze landsgrenzen komen. Wij zorgen dat altijd de laatste inzichten zijn verwerkt in onze opleidingen en worden gebracht door docenten die een indrukwekkende trackrecord hebben en nog steeds elke dag met de voeten in de klei staan.

  4. Kennis wordt vertaald naar de praktijk en persoonlijke coaching. Deelnemers van onze plus en post-hbo programma’s worden uitgedaagd om de verkregen kennis m.b.v. van het creëren van ‘roadmaps’ te vertalen naar hun eigen unieke Way of Selling. Niet alleen laten deelnemers zo zien dat ze instaat, zijn de hoogwaardige kennis te vertalen naar hun dagelijkse praktijk, maar door gebruik te maken van het ‘IKEA-Effect’, welke is ontdekt door behavioral economist Dan Arielly zal de verkregen kennis ook beter beklijven. Elke deelnemer kan hierbij gebruik maken van de persoonlijke coaching mogelijkheden die wij aanbieden.

  5. True salesprofessionals kijken verder. De kans dat je in je carrière een keer de kans krijgt om voor een internationaal opererende organisatie te werken of met klanten te maken krijgt die internationaal opereren wordt vanwege de steeds verdere globalisering van producten en diensten steeds groter. Juist daarom is ons curriculum is het Engels zodat jij als professional vertrouwd raakt met de Engelse ‘glossary of sales & marketing terms’.

  6. Veel andere opleidingen verliezen snel hun waarde. Dit is waar wanneer een salesopleiding na afloop niet wordt onderhouden en helaas is dit in 95% van alle salesopleidingen het geval. Kennis verkregen door opleiding of training is onderhevig aan het ‘Ebbinghaus-effect’, ook wel de vergeetcurve genoemd. Het is algemeen aangetoond dat er voor zorgt dat kennis van een training of opleiding binnen enkele maanden decimeert. Het is niet voor niets dat mensen die een EHBO-diploma hebben, een advocaat, een accountant, enz. elke keer weer op herhaling moet om zijn of haar professionele status te behouden. Om die reden vereisen onze internationaal gerespecteerde salesregistertitels permanente jaarlijkse educatie. Wanneer hier niet aan wordt voldaan mag de salesregistertitel niet meer worden gevoerd. Op deze wijze onderscheidt de ‘true professional’ zich van de ‘amateur’.

  7. Conformering aan een ‘Code of Ethics’. ‘Ethics speelt niet alleen een rol in de financiële sector. Het beïnvloeden en overtuigen van anderen is een belangrijke component in onze opleidingen. We maken de deelnemers vertrouwd met de laatste inzichten uit de psychologie en neurowetenschappen. Inzichten die ook misbruikt kunnen worden om anderen te misleiden. Zij die het examen halen, moten zich conformeren aan een ‘Code of Ethics’ alvorens zij hun registertitel in ontvangst mogen nemen.

Klik hier om meer te weten over de zin van salescertificering

 U begrijpt nu waarschijnlijk ook waarom we momenteel zo in de picture zijn bij zowel bedrijven als de professionals zelf. En heel eerlijk... we zijn er trots op!