Sales leaders & professional de gelegenheid geven om 'True Excelence' te tonen!
Dat is waar wij voor staan en gaan...
Sinds dat de internationale sales opleidingsprogramma’s van de Sales Leadership Academy onder auspiciën van ’s werelds grootste Sales & Marketing ‘Certifying Body’ SMEI ook in Nederland te volgen zijn krijg ik regelmatig de twee vragen:
1. “Wat is het verschil met andere salesopleidingen?”
2. “Waarom zijn deze opleidingen beter?”
Ik ben blij met deze vragen, omdat het vreemd is dat andere opleidingen ook niet vergelijkbare standaards hanteren. Onderstaand vindt u de zeven zaken die eruit springen:
- In
tegenstelling tot alle andere opleidingsinstituten in Nederland sleept een
deelnemer bij ons een gerenommeerde internationale registertitel in de wacht.
Dit betekend voor de deelnemers aan onze programma’s dat ze kunnen
aantonen dat ze kenniscompetenties bezitten die voldoen aan de hoogste internationale
standaards. Hiermee toont een professional aan dat hij of zij de kennis
heeft om in elke salesorganisatie in binnen of buitenland, bij
multinational of MKB-bedrijf te kunnen functioneren op professioneel
niveau.
- Hogere
eisen en uniforme toetsing garandeert uniforme kwaliteit. Registertitels kunnen alleen worden uitgegeven wanneer de toetsing
uniform is. Alleen dan kan de buitenwacht zien welke kenniscompetenties een
professional bezit en op welk niveau. Bij ons wordt iemand in Beijing op
dezelfde wijze getoetst als iemand in de Verenigde Staten of Oude Pekelaar.
Andere opleidingsinstituten toetsen ook, doch doen dit veelal door deelnemers
te vragen een salesplan of scriptie te schrijven. Dit lijkt praktisch doch
het is niet uniform. De persoonlijke bedrijfssituatie is te verschillend.
Een salesplan schrijven voor een multinational of een MKB bedrijf vraagt
om andere competenties. Een zesjes cultuur past niet bij professionals die
‘true excellence’ willen uitstralen. Alleen met een score van 75% of hoger
krijgt een professional daarom pas zijn of haar salesregistertitel.
- De
kerncompetenties die wij hanteren zijn gebaseerd op universele,
internationale standaards.
Saleskennis stopt niet bij onze landsgrenzen. Bedenk dat de meeste sales
& marketinginzichten van buiten onze landsgrenzen komen. Wij zorgen
dat altijd de laatste inzichten zijn verwerkt in onze opleidingen en
worden gebracht door docenten die een indrukwekkende trackrecord hebben en
nog steeds elke dag met de voeten in de klei staan.
- Kennis
wordt vertaald naar de praktijk en persoonlijke coaching. Deelnemers van onze plus en post-hbo programma’s worden uitgedaagd om
de verkregen kennis m.b.v. van het creëren van ‘roadmaps’ te vertalen naar
hun eigen unieke Way of Selling. Niet alleen laten deelnemers zo zien dat
ze instaat, zijn de hoogwaardige kennis te vertalen naar hun dagelijkse
praktijk, maar door gebruik te maken van het
‘IKEA-Effect’, welke is ontdekt door behavioral economist Dan Arielly
zal de verkregen kennis ook beter beklijven. Elke deelnemer kan hierbij
gebruik maken van de persoonlijke coaching mogelijkheden die wij aanbieden.
- True
salesprofessionals kijken verder. De kans
dat je in je carrière een keer de kans krijgt om voor een internationaal
opererende organisatie te werken of met klanten te maken krijgt die
internationaal opereren wordt vanwege de steeds verdere globalisering van
producten en diensten steeds groter. Juist daarom is ons curriculum is het
Engels zodat jij als professional vertrouwd raakt met de Engelse ‘glossary
of sales & marketing terms’.
- Veel
andere opleidingen verliezen snel hun waarde. Dit is waar wanneer een salesopleiding na afloop niet wordt
onderhouden en helaas is dit in 95% van alle salesopleidingen het geval.
Kennis verkregen door opleiding of training is onderhevig aan het ‘Ebbinghaus-effect’,
ook wel de vergeetcurve genoemd. Het is algemeen aangetoond dat er voor
zorgt dat kennis van een training of opleiding binnen enkele maanden
decimeert. Het is niet voor niets dat mensen die een EHBO-diploma hebben,
een advocaat, een accountant, enz. elke keer weer op herhaling moet om
zijn of haar professionele status te behouden. Om die reden vereisen onze
internationaal gerespecteerde salesregistertitels permanente jaarlijkse
educatie. Wanneer hier niet aan wordt voldaan mag de salesregistertitel
niet meer worden gevoerd. Op deze wijze onderscheidt de ‘true professional’
zich van de ‘amateur’.
- Conformering aan een ‘Code of Ethics’. ‘Ethics speelt niet alleen een rol in de financiële sector. Het beïnvloeden en overtuigen van anderen is een belangrijke component in onze opleidingen. We maken de deelnemers vertrouwd met de laatste inzichten uit de psychologie en neurowetenschappen. Inzichten die ook misbruikt kunnen worden om anderen te misleiden. Zij die het examen halen, moten zich conformeren aan een ‘Code of Ethics’ alvorens zij hun registertitel in ontvangst mogen nemen.
Klik hier om meer te weten over de zin van salescertificering
U begrijpt nu waarschijnlijk ook waarom we momenteel zo in de picture zijn bij zowel bedrijven als de professionals zelf. En heel eerlijk... we zijn er trots op!