Voor werkgevers van Accountmanagers


Hulp nodig? 

Bel ons: 085 - 30 30 791
of laat je terugbellen.


juichende werkgever

3 + 1 redenen waarom slimme werkgevers een verzoek van hun Accountmanagers voor een opleiding met gejuich ontvangen.

Uw Accountmanager komt bij u met de vraag of u zijn of haar Sales Opleiding wilt bekostigen. WIFM, of te wel 'What's in it for me?' zult u zich waarschijnlijk stilletjes afvragen?

Hieronder leest u waarom u de vlag kunt uithangen bij zo'n verzoek.

  1. Het levert u meer winst op. Wat is de eerste post op uw verlies- en winstrekening? Juist, uw omzet! Hier begint alles mee en het effect op uw netto winst is gigantisch wanneer u de omzet met gelijkblijvende kosten omhoog kunt krijgen. Het zijn uw Accountmanagers die hiervoor moeten zorgen. Een investering in de sales competenties van uw mensen is een directe investering in uw netto winst.

  2. Het maakt uw bedrijf minder kwetsbaar. Te veel verkopers verkopen alleen op gevoel. Zij die dit ook aan de hand van een goede structuur en onderliggende checklists doen zijn veel succesvoller. Wanneer u boodschappen doet hebt u ook een boodschappenlijstje nodig, want anders is de kans dat u iets vergeet aanzienlijk. Het binnenhalen van een deal is veel complexer en dus gevoeliger voor fouten! Accountmanagers leren bij ons een eigen sales playbook te creëren met roadmaps en checklists die overdraagbaar zijn. De foutkans wordt aanzienlijk verminderd en bovendien hebt u iets in handen dat overdraagbaar is. Wanneer een verkoper wegvalt is de ramp-up time van een ander in dat geval aanzienlijk sneller. Een luchtvaartmaatschappij laat haar piloten toch ook niet zonder 'flight manual' en checklists vliegen? Het maakt uw business veel minder kwetsbaar!

  3. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? U weet als geen ander hoe het werkt in uw business. Wij hebben als geen ander kennis van wat er komt kijken bij het opleiden, trainen en coachen van excellente Accountmanagers & andere sales professionals. U onderhoudt waarschijnlijk ook niet zelf uw eigen wagenpark. Ieder z'n vak dus.Laat staan dat u de chef autowerkplaats zelf opleidt. (Hierbij gaan we er natuurlijk van uit dat u niet zelf in de autobusiness zit. Is dit wel het geval, dan begrijpt u waarschijnlijk het punt dat we proberen te maken.) Ieder z'n vak dus. Laat ons het opleidings- en coachingswerk doen zodat u zich kunt focussen op waar u goed in bent.

'Last but not least'...Ondernemen wordt er leuker door. Gemotiveerde Accountmanagers leveren gemotiveerde sales professionals op. Medewerkers die zich willen ontwikkelen zijn veelal veel gemotiveerder dan anderen. Gemotiveerde medewerkers leveren niet alleen een hogere productiviteit, maar zijn vaak ook makkelijker en plezieriger in de omgang.

10 'Frequently Asked Questions' van werkgevers.

Onderstaand ziet u de antwoorden op de 10 meest gestelde vragen die wij van werkgevers ontvangen over onze sales opleidingen Accountmanagement (Senior).

  1. Wat is het ROI? Wij hopen dat er bij u sprake is van een directe correlatie tussen de competenties van uw Sales Professionals en hun productiviteit. (Mocht dit niet zo zijn, dan zou u zich moeten afvragen waarom u eigenlijk accountmanagers heeft.) De productiviteit van een Accountmanager kan het beste worden weergegeven door de omzet te delen door het aantal gewerkte uren. U krijgt dan de omzet per uur. Het kan niet anders dan dat het verbeteren van iemands Sales Competenties dus effect heeft op zijn of haar output. Vooral wanneer u een Sales Opleiding van ons kaliber accordeert. Wanneer u het rekensommetje doet dan zult u waarschijnlijk denken, 'Waarom heb ik hier niet eerder in geïnvesteerd?'. We helpen u uiteraard graag om dit rekensommetje te maken.

  2. Hoe haal ik het meeste uit deze investering? Dit is een goede vraag! We vertelden u al dat wij uw mensen stimuleren om een Sales Playbook te creëren met roadmaps en checklists. Dit Sales Playbook is overdraagbaar en dient als borging. Zie het als de 'flight manual' van uw salesforce. Het is aan u of u hierop stuurt. Wanneer u dit doet zult u tot in lengte van dagen profijt hebben van uw investering. Sterker nog... het zal steeds beter worden. Daarnaast krijgt uw Accountmanager een Sales Certificering/Sales Registertitel SCPS™. (Deze titel is niet vrijblijvend, maar hier later meer over.)

  3. Kost het niet te veel arbeidstijd? Nee, dit is zeer beperkt door onze 'flipping-the-class-room' benadering. De meeste tijd zal uw Sales Manager kwijt zijn door in de avonduren en het weekend aan zelfstudie te doen. Volkomen legitiem vinden wij, want u investeert ook in de toekomst van uw (Senior) Accountmanager. Daar hij/zij hier veel voordeel van heeft voor de rest van zijn of haar carrière mag er ook wel wat eigen tijd ingestoken worden. Voorts hebben wij ervoor gezorgd dat alle bijeenkomsten plaatsvinden van 13:00-21:00 uur. De impact op de arbeidstijd van uw medewerker is dus miniem. Het uitstellen van een opleiding omdat het zo druk is, is eerder onverstandig dan een issue. 

  4. Waarom juist investeren in een Sales Opleiding die een Sales Certificering/Sales Registertitel oplevert? Laten we u een wedervraag stellen. Vindt u het belangrijk dat bijvoorbeeld uw accountant, advocaat, arts of zelfs automonteur in een register is bijgeschreven? Iets dat bewijst dat hij of zij zich committeert om altijd kennis te blijven nemen van de laatste inzichten binnen zijn of haar vak? Waarom zou u andere eisen stellen aan uw Accountmmanagers, die verantwoordelijk zijn voor het belangrijkste proces van uw onderneming, namelijk... 'Het vinden en binden van klanten!' 
    Klik hier wanneer u meer wilt lezen over Sales Certifcering & de Sales Registertitels.

  5. Hoe borg ik de opgedane kennis? Alles wat niet wordt bijgehouden gaat binnen 120 dagen verloren en dit is precies wat er kan gebeuren wanneer u uw Accountmanagers geheel vrijblijvend op een training stuurt. Nu helpt natuurlijk de Sales Registertitel die uw Accountmanager verdient, omdat dit hem of haar dwingt om zijn of haar kennis te blijven onderhouden. Nog beter is het wanneer u het Sales Playbook met roadmaps en checklists verplicht stelt in 'the day's after'. Het is voor u een leidraad en dus ook voor uw Accountmanagers. Wij bieden ook aanvullende coaching voor u, uw Sales Managers en de accountmanagers om echt het meeste uit de opleiding te halen.

  6. Waar moet ik op letten bij het selecteren van een goede opleiding? Er is veel kaf onder het koren. Veel instituten doen maar wat. Helaas zitten hier ook instituten van naam en faam tussen. Een een goede opleider betekent nog geen goede opleiding. Daarom heeft de SMEI ('s werelds grootste sales & marketing certifying body) een handige checklist voor u opgesteld. Klik hier om deze te bekijken.

  7. Kan de Sales Opleiding Accountmanagement (Senior) ook incompany worden gegeven? Ja, dat kan. Dit kan interessant zijn vanaf 4 of 5 deelnemers. Er is zelfs een variant waarbij uw Sales Manager(s) samen met zijn of haar accountmanagers aan de slag kan/kunnen gaan. Het grote voordeel is, dat er ook het nodige maatwerk geleverd kan worden.

  8. Kan ik mijn mensen ook naar deelonderdelen sturen? Nagenoeg alle Masterclasses uit de Senior Accountmanagement Opleiding zijn ook als losse Masterclass te volgen. Kijk hier voor een overzicht van data & open rooster mogelijkheden.

  9. Zijn er ook train-the-trainer concepten? Ja, die zijn er. Certificering van uw salesforce is dé manier om sales excellence te ontwikkelen en te borgen. Neem contact met ons op & wij helpen u graag verder.

  10. Waarom zou de Sales Leadership Academy de voorkeur moeten krijgen? U wilt natuurlijk het beste. Een Sales Opleiding die op het hoogste niveau geaccrediteerd is door 's wereld meest prestigieuze en grootse certifying body in sales en marketing SMEI. (Wij zijn momenteel de enige die dit gelukt is en hier zijn we uiteraard trots op.) Wij hebben o.a. ook de lead over het Sales Leadership Programma van de Hogeschool van Arnhem & Nijmegen - door Elsevier uitgeroepen tot beste hogeschool van Nederland. Tegelijkertijd zorgen wij dat onze programma's veel pragmatischer zijn dan welk ander programma ook op dit niveau in Nederland. Aan onze credentials zal het niet liggen. Wij verstrekken u graag de namen en contactgegevens van mensen die in de afgelopen jaren al door een van onze programma's heen zijn gelopen en daar tot op de dag van vandaag nog steeds de vruchten van plukken. Vernieuwing staat bij ons hoog in het vaandel. Het Salesvak veranderd steeds & dus onze Sales opleidingen ook. Dit is ook de reden waarom het grootste en beste vakblad van Nederland SalesManagement ons in 2012 heeft uitgeroepen tot meest vernieuwend Sales Opleiding en trainingsinstituut van Nederland.
frequentlyaskedquestions